Polohu všetkých správ si môžeš pozrieť na CestaSNP.Freemap.sk

Správy z terénu – Vlasáči

Voláme sa Vlasáči. Traja vyrážame z Dukly smerom na Devín 29. júna a plán je skončiť do konca júla. Naše motto : Začíname na plné gule a postupne pridávame!

{multithumb enable_thumbs=0}Polohu všetkých správ si môžeš pozrieť na CestaSNP.Freemap.sk{multithumb enable_thumbs=1}

Vlasáči úspešne ukončili svoju cestu

28. 07. 2013 23:45:02
Dnes o druhej poobede som dorazil na Devin. Stalo to za to. Za posledne dva dni som stretol styroch dalsich SNPckarov :D. Stravili sme este spolu vecer na Kamziku. Dnes bolo strasne teplo ale uz som slapal spokojne. Chcem este pozdravit a podakovat sa vsetkym tym, ktorych som na ceste stretol a ktori mi pomohli ist dalej. Casto prave vdaka nim som mal kde spat alebo co jest a pit. Je to skvely pocit byt na konci takej dlhej cesty. Uz sa tesim domov. Majte sa 😉

27. 07. 2013 11:57:01
Na Cermaku som dnes rano stretol SNPckara Jara. Teraz sedime na Babe a obedujeme. Dnesny plan je dojst niekde ku Kamziku a zajtra to uz dorazim 🙂

26. 07. 2013 23:59:02
Hned z rana ma cakaju Zaruby, obzeram si aj hrad Ostry kamen. Je tu pekne. Slnko na mna prazi a tak si troska odbocim z cervenej a okusim vodu na nadrzi Bukova. Na Mon Repose doplnam vodu a koncim az na Cermaku, kde ma dvaja chalani pozyvaju na panaka a na kus reci. Trocha sa este oplachnem v prameni a chystam sa spat. Dobru

25. 07. 2013 21:51:01
Dnesne doobedie travim v detskom tabore a psychicky posilneny a najma osprchovany vyrazam opat na cestu. Ide sa mi dobre a aj napriek neskoremu startu sa dostavam az za Havraniu skalu, kde rozbijam tabor. Uvazujem, premyslam, meditujem. K tomu tuniak, tri rozky a syr. Komu ze je lepsie.

24. 07. 2013 23:04:01
Dnes po Martina prisiel do Myjavy oco a rovno nas aj pozval na obed. Pokracujem sam. Na Bradle uplné ticho a klud. Chvilku len tak sedim a pozeram do neznama. Pokracujem do Brezovej pod Bradlom a stretavam sa opät s Tomom, ktory tu robi veduceho v detskom tabore. Ako divak sa ucastnim vecerného programu, dostavam este veceru a pivko k tomu. Uz ma caka len zaverecna cast Stefanikova magistrala. Dobru noc.

23. 07. 2013 18:14:01
Zdravime z Holubyho chaty . Dnes sa hned z rana zastavujeme na chatke pri Trojaku, kde si doplname vodu. Miestni chatari nas ale len tak nenechaju odist. Nalievaju z palenky a ponukaju nas udenym aj chlebom. Je s nimi fakt sranda, vymiename si par historiek a slapeme dalej az na Velku Javorinu. Zajtra chceme dojst do Brezovej takze sa moc neponahlame. Asi zakotvime niekde pred Hrabinou.

23. 07. 2013 18:01:01
Konecne mame signal tak posielam vcerajsiu spravu. Rano zaciname v Trencine kde sa pokusame kupit mapu. Stracame dost vela casu ale dobiehame to pri vystupe na Machnac. Uzivame si vyhlad zo Sokoliej skaly a pokracujeme az na Mikulcin vrch kde pri starej chate rozbijame tabor a opekame slaninu. Ako host sa pri ohni objavuje jazvec.

22. 07. 2013 09:19:01
Vcera nas asi pol kilometra za Porubou zastavuje partia chalanov a davame sa do reci. Po troch pivach a dvoch sotoch davame este kapurkovu a rychlo bezime prec :D. Motkame sa po lese a ku Kamennym vratam prichadzame asi s hodinovym meskanim:D. V Tepliciach davame obed a Martin zo seba taha troch kliestov. Koncime den za Kubrou.

21. 07. 2013 09:20:03
(pise Peto) Vcera sa za Strazovom odpojil partak Tom, lebo siel robit veduceho deckam do tabora. Pridava sa ku mne moj brat Martin. Zo Zliechova slapeme cez neskutocnu dzunglu po zatretej znacke az na Vapec, kde sa od inych turistov dozvedame, ze cesta uz je preznacena len v mapach to nieje. Na vrchole nas vitaju slnecné luce a prekrasny vyhlad. Nad Hornou Porubou robime tabor a na ohni zohrievame vyborny gulas co Martin priniesol z domu.

20. 07. 2013 07:59:02
Dobre ranko z Cicmian. Vstavanie sme nechali na nahode a aj to tak dopadlo :))))) Dnes frcime do Hornej Poruby kde ocakavame navstevu a dalsieho turistu. Cau cau decka.

18. 07. 2013 21:30:03
Ako sme vcera slubili rano sme zbehli do samosky dali ranajky a vyrazili. Teren bol uplne uzasny. Nic hrozive, ziadne krute prevysenia. Na Bralovej Skale sa kochame prvym nadhernym vyhladom. Ten dalsi a ovela krajsi bol na Vysehrade. Docvalali sme az do lazov Hadviga. Okupujeme zazemie pol. chaty. Vo vypozicanej vanicke si davame kupel v ladovej vode z pramena. Uz len chyba zasluzeny spanok.

17. 07. 2013 19:37:01
Hned z rana si moje kolena spievali vlastne requiem “Vo vecnom stupani a klesani”. Takze stale na horskej drahe. :o) Peto si na oplatku vybral svoju davku zihadiel od pritulnych lesnych vciel. No nic, ide sa dalej. Proviantu malo a ako inak vsetky potraviny po ceste zatvorene. Zeby panika? Ale kdeze! Stastie sa na nas usmialo v Kunesove. Davame si pivo a objednavame pizzu s donaskou. Prespime tu do rana, vykradneme samosku, dame ranajky a dufame, ze uspesne potiahneme smer Cicmany. Ciao amici 😛

16. 07. 2013 20:40:02
Vcera v Donovaloch kde sme najprv pohladom zahanali dazd za kopce nam nezvysil cas urobit planovany prechod. Aj tak dobre. Petova bolava noha mala cas si oddychnut a my sme aspon poprali co bolo uz treba. Rano sme si strihli rozcvicku na Zvolen a potom pokracovali po sialenej horskej drahe na Kriznu. To vsetko uz za krasneho pocasia. Na Kralovej Studni maly oddych, rozhovor s turistami a delenie sa o zazitky. Spime pri sedle Maly Sturec.

14. 07. 2013 20:55:03
Rozlucili sme sa s NT. Ako mavnutim prutika sa obloha rano vyjasnila. No na hrebeni stale riadny “fuciak”. Posledne vyhlady su pastvou pre nase oci. Je to take male zadostucinenie po vsetkych mracnach a vode. Stopku si davame v Donovaloch. Chystame sa pomaly k spanku v improvizovanom stane. Ahoj zajtra.

13. 07. 2013 18:40:03
Taky zvlastny to den. Na hrebenoch sychravo okolo 7 stupnov a silny vietor. Ale aj tak si davame ako bonus vrcholy Dumbiera a Chopku. Celkom sviezi kotvime v utulni pod Chabencom. Zajtra ….. Donovaly

13. 07. 2013 18:35:02
Vcera pohodove ranko, pohodovy den. Ranajky, kavicka, rozhovor s majitelmi chaty. Vsetko v prijemnej atmosfere. Nadseni z konecne suchych veci. A ako povzbudenie nam ukazuju album miestnych medvedov :))) Do Vysnej Boci sme si odskocili pre proviant a potom konecne start. Na Stefanicke stretame partiu z Andrejcovej a travime spolu fajny vecer. Za pozvanie na malinovicu a maskrty dakujeme Ondrejovi, Vladovi a Maji.

11. 07. 2013 23:46:02
Sa zamyslam ako objektivne zhodnotit dnesny den. Stretlo nas dobre a aj to menej prijemne. Rano vyckavanie kym preletia prve burkove mracna v utulni na Andrejcovej. Co to aspon ztratime slovo s ostatnymi turistami a sme ponuknuti niecim na zahriatie. Nakoniec sme vyrazili a tak tak sa ukryli pred dalsou burkovou priserou pod pristreskom v sedle Priehyba. Cakame, ja varim caj a s dalsimi dvoma chalanmi u toho mastime “Prsi” A potom prisla zabava. Husta kosodrevina a porast, ktorym sme sa museli predrat a u toho na seba stierat hektolitre vody. V topankach akvarka a coje mozne mat mokre mame mokre. Susime sa v utulni na Ramzi kde od obeda dvaja poliaci prijemne vykurili. Cely nas tento den ale uspesne koncime na chate pod sedlom Certovica.

10. 07. 2013 21:19:02
“Horí ohník, horí na Kráľovej holi.

Ktože ho nakládol? — dvanásti sokoli.

Dvanásti sokoli, sokolovia bieli,

akých ľudské oči viacej nevideli!”

Nase zdolanie tohoto dlho a tuzobne ocakavaneho miesta nebolo az tak poeticke. V polke vyslapu nas zastihla burka, ktoru sme preckali v ukryte pod balvanom. No z cesty sa zatial stal jeden valiacisa potok. Zlomit sme sa nedali a prikoria prekonali. So sumrakom sme prisli do utulne Andrejcova.

10. 07. 2013 13:53:02
Start na Kralovu. drzte palce

09. 07. 2013 22:51:02
Dnes nas cesta dasa povedat bavila. Ale asi najviac vecera v Palmackej Masi a potom kupanie v priehrade. … Voda je v nej teraz fajna ;o) Na zaver dna sme si dali malu nocnu hru s cielom pol. chata za razcestim “Voniarky”. Co tam dnes po malom zabludeni! Zaspavame a zelame dobru noc!

09. 07. 2013 22:45:02
Pondelok: Zaciatok tyzdna a my sme don vkrocili asi tou najhorsou nohou. Cesta na Pipitku narocna, no vsak potom bludenie kade tade. Stratenych prilis vela minut a nabehanych km k tomu. Nakoniec to zakoncujeme na chate Volovec kde nam p. chatar dal k veceri parky a pivo :o) Bolo to narocne!

09. 07. 2013 13:28:01
Nedela: Jasne rano, cestou cucoriedky velke ako hrachy. Excelentny vyhlad na Kloptani a k tomu ako protivaha vecne stracanie cervenej a pred kup. Stos nejaky ten bonusovy kilometer. Ale vsetky chmary zahnala vecera v kupeloch a uspesne objavenie chaty pri Skorusinej

09. 07. 2013 11:02:02
Sobota: Odpocinuti a posilneni super kavou sme opat restartli nase zdolavanie SNPcka. Na Lajoske zberame dalsiu turisticku peciatku a smelo s usmevom padime k chate Erika. Tu koncime a travime prijemny vecer pri ohni.

06. 07. 2013 06:52:03
Po tom ako Ivanovi povolilo koleno a 40km sa to nelepšilo, si dáva nútenú pauzu aspoň na týždeň a pol (pokým bude vedieť normálne chodiť). Potom bude pokračovať ďalej kde skončil. Držte palce nech sa to zlepší.

06. 07. 2013 06:52:02
Streda: Odpaja sa Ivo v Terni, problemy s kolenami nas pripravili o super partaka 🙁 “Udrzujeme pohodove tempo, asfalt nam pali nohy a tlapky nasho Tara, ktoreho pustame zvlazit sa do kazdeho potoka pri ceste. Nakoniec zaspavame za branami Sarisskeho hradu.”

05. 07. 2013 21:06:02
Dnes sme sa rozlucili s Markom a Tarom (chuapci bolo to s vami super)

Peto+Tom: Rozhodli sme sa prenocovat v ubytovni a zostat v Kosiciach. Zatial co sa nam peru veci davame si pohodove espresso a vyhliadame mraky na oblohe.

05. 07. 2013 20:31:02
Stvrtok: Nadherne rano na hrade. Vyuzivame pristavenu cisternu s vodou na provizornu kupel a pranie. Za Cemjatou sme si odskocili pozriet “Certov kamen”. Zaspavame unaveni cestou a aj malym bludenim na futbalovom ihrisku v Kysaku.

03. 07. 2013 08:26:02
Včera ráno havo vyhanal líšky. Kukli sme kúpele, ochutnali prameň, doplnili zásoby v bardejove. Výstup na žobrák dramatický, s prichadzajucou tmou vytuzena večera pri cergovskej chate (chata encian nezvestná 🙂 ). Dnes do srdca šariša.

01. 07. 2013 21:57:44
Sme nad bardejovskymi kúpeľmi. Cesta bahnita zle označená a zarastena, často sme bludili. Dnes sa pripojil na magure marek s havom.

30. 06. 2013 19:53:01
sme v kurimke. Dnes veterno a bahnisto. Spime v skole, bola aj studená sprcha, dobijame techniku. Otlaky bolia, na zajtra cieľ bardejov.

30. 06. 2013 19:48:01

Posielam znova včerajšiu správu. sme v kapisovej. Dnes 22 km za 5 hodín. Bolo to super, na zajtra cieľ zborov.{jcomments on}