Správy z terénu – Mišo, Pali a Robo

Online sledovanie prinášame v spolupráci s portálom Freemap Slovakia, kde si môžeš pozrieť správy aj na mape.

Mišo, Pali a Robo úspešne ukončili svoju cestu

09. 06. 2012 19:09:20
Konečne vo vlaku. Po cca 360 km a 13 dňoch sme na konci našej etapy Cesty hrdinov SNP (BA – Donovaly). Z útulne nad Malým Šturcom sme dnes nahodili poriadne tempo. Kedže nás tlačil odchod posledného vhodného busu do Ružomberku. Mimochodom v noci priamo nad nami bola silná búrka. Čakali sme, kedy nám nejaký strom padne na strechu. Počasie sme mali celkovo dobré. Posledné dni pršalo len v noci. Akurát dnes sme v cieľovej hodinke zmokli ako myši. Ďakujeme všetkým, ktorí nám držali  palce a pozdravujeme vsetkých, ktorí na tejto ceste boli, sú alebo budú.

09. 06. 2012 10:00:46
Dorazili sme na Kráľovu studňu. Smrdíme ako tchory, tak sedíme radšej na verande. Pôvodne sme tu chceli dať sprchu, máme však veľmi šibeničný čas. Je 10 a pred nami posledných 8 hodín do cieľa. Problémom však budú spoje Donovaly – Bratislava.

08. 06. 2012 22:42:49
Sme v útulni asi 3 hodiny pred Kráľovou studňou. Dorazili sme okolo pol desiatej. Prešla hodina a začalo pršať, hrmieť a blýskať sa. Zajtra nás čaká posledný deň. Ešte pozdrav pre Dávida. Stretli sme ho cestou, štartoval rovnako 28. mája, ale z Dukly.

08. 06. 2012 10:40:19
Včerajšok sme zakončili v krčme v Kunešove. Robo mal meniny, takže znova prichádza na rad vitamín B. Potraviny sme nestihli, takže sme večerali tekutý chlieb, Horalku, Milu, chipsy a chrumky. Nakoniec sme prespali u Freda na chalupe. Aktuálne sme pri kostolíku Sv. J. Krstiteľa – stred Európy.  Dnes to musíme dať až na Kráľovu studňu.

07. 06. 2012 21:09:35
Sedíme v krčme v Kunešove. Robo má dnes meniny, takže znova prichádza na rad vitamín B. Potraviny sme nestihli, takže večeriame tekutý chlieb, Horalku, Milu, chipsy a chrumky. Na Skalku to je nereálne, takže prenocujeme na najvhodnejšom mieste po ceste.

06. 06. 2012 23:37:52
Sme na verande poľovníckej chaty. Spravili sme si oheň a večeru. Akurát keď sme dojedli, začalo pršať. Takže zaliezame do spacakákov a hráme karty. Volal nám Pali, že nad Banskou bol dnes medvedí incident. Takže po Donovaly si musíme dávať veľký pozor.

06. 06. 2012 20:01:06
Ráno sme si dali vynikajúcu praženicu ešte vo Fačkovskom sedle. Kedže sme mali mokré veci z včerajšieho prania, vyrážali sme až o 12. Máme krásne počasie. Modrá obloha s bielymi mrakmi, príjemne teplo, občas mierne zafúkne. Žiarske vrchy sú naozaj úžasný kúsok Slovenska. Asi 10 minút pred Hadvigou sme zažili asi najúžasnejší životný zážitok. Stretnutie s chlpáčom. A aby toho nebolo málo, hneď s dvoma. Robo fotil slnkom zaliatu lúku a ja som si všimol slnkom zaliaty kožuch len 50m od nás. Nato sa objavila aj hlava. “Robo, medveď! Daj foťák a ber paličky.” Robo nakoniec narýchlo cvakol. “Robo, oni sú dvaja!” Tak cvakol ešte raz a rýchlym krokom sme sa vzdaľovali. Neskôr sme ešte mali šťastie na jeleňa s laňou. Teraz sme akurát dojedli neskorý obed na Vyšehrade. Pozdravujeme Paliho, Zuzku a Andreja a vsetkych ostatných turistov. Značenie je v Žiarskych vrchoch vynikajuce, len pozor na medvede. 🙂

05. 06. 2012 21:53:48
O pol 3 sme dorazili na Horský hotel Kľak. Po sprche a praní vecí sme sa išli najesť na 100 m vzdialený motorest Salaš Kľak. Bryndzáky boli opäť vynikajúce. Je tu veľmi príjemná obsluha. 🙂 Je zima a celé poobedie prší. Boty sú totálne premočené. Veríme, že nám do rána všetko vyschne. Zajtra pokračujeme do pohoria Žiar.

05. 06. 2012 10:12:40
Práve sedíme v Čičmanoch na čaji. Ráno nám pršalo. Spali sme v poľovníckej chatke neskutočne zas… od myšincov. O pár minút vyrážame do Fačkovského sedla, kde sa plánujeme ubytovať a najesť. Pred polrokom tu mali asi najlepšie bryndzové halušky na Slovensku.

04. 06. 2012 19:47:16
Momentálne sedíme v Zliechove na večeri. Cesta bola znova zaujímavá. Vďaka neplánovanej zachádzke sme videli malého srnčeka a krásny kraj, kam nohy turistu väčšinou nezablúdia. Celý deň je zamračené, ale zatiaľ sme nezmokli.

04. 06. 2012 12:17:08
Včera bol asi najhorší deň. Dva dni v premočených ponožkách. Z Trenčianskych Teplíc nám 3-hodinová cesta trvala 6 hodín. K jazierku pod Vápčom sme dorazili tesne pred polnocou. Včerajšok bol príklad toho ako sa ideálne naplánovaný deň môže zmeniť na nočnú moru. Z jazierka je aj tento point. Odporúčam uložiť, lebo je mimo trasy. Momentálne sme na Vápči a schyľuje sa opäť k dažďu.

03. 06. 2012 15:50:20
Došli sme do Trenčianskych Teplíc. Je to pekné mestečko. Cestou nám prebehla cez chodník srnka. Len pár metrov od nás. Práve začína kropiť. O chvíľu pokračujeme pod Vápeč. Tu by sme mali spať.

02. 06. 2012 23:34:27
Cestou z Drietomy nás zastihla prietrž mračien, no bolo to vyvážené nádherným výjavom prenikajúcich slnečných lúčov nad Drietomou. Stálo to za to. Sme v Trenčíne. Premoknutý jak patkane :-), takže sme sa museli neplánovane ubytovať, kvôli mokrým veciam.

02. 06. 2012 17:48:00
Sme v Drietome a čakáme na obed. Okolo 8 chceme doraziť do Trenčína, kde nás Pali bude musieť opustiť z rodinných dôvodov. Pred hodinou sme stretli Zuzku s Andrejom a s priateľmi/rodinou. Vymenili sme si cenné rady. Najzaujímavejšie na tom bolo, že sme sa rozprávali pri strome, na ktorom visela podkova. Takže, veľa šťastia priatelia.

01. 06. 2012 13:04:46
Práve sme na Holubyho chate v Bielych Karpatoch. Dali sme si vitamín B 🙂 a čakáme na bryndzáky. Práve došli a sú veľmi chutné. Počasie je veterné a zamračené.

01. 06. 2012 08:23:14
Včera sme odbočili k Starej Myjave. Chceli sme sa tu okúpať. Bol však už večer a chladno. V penzióne Dalmacija bolo ešte otvorené. Majiteľ bol naozaj veľmi ochotný. Okrem pivka nám spravil aj vynikajúcu pizzu. O 10 v noci. Celý večer sa ozýval krik a streľba z nočnej hry v detskom tábore. Na noc sme zalomili na verande jednej chaty. Dobre sme spravili, lebo v noci sa spustil dážď, ktorý trval až do rána. Dnešným cieľom je Mikulčin vrch.

01. 06. 2012 08:18:54

31. 05. 2012 14:13:26
Sme na Bradle, sedíme na chate pod štefánikovou mohylou. Sušíme veci a počúvame Robove prírody zo včerajšej noci, kedže sme sa včera museli kvôli nohám rozdeliť. Máme stále krásne slnečné počasie.

30. 05. 2012 00:18:41
Máme za sebou druhý deň. Je polnoc a dorazili sme na Amonovu luku

29. 05. 2012 14:34:18
Sme na Skalnatej a všetci traja sa tešíme na prameň na Čermakovej lúke. Máme krásne počasie a pekný výhľad. Dnešným cieľom je Vápenná.

28. 05. 2012 21:36:38
Prvý deň je za nami.Prešli sme cca 25 km.Vyrážali sme z Hl. stanice a sme 3 km od Pezinskej Baby.Vecerali sme cestoviny Áno šéfe! Je 21:30 a neďaleko je vojenský útok so streľbou a sirénou. Dúfame, že skúšobný. 🙂

28. 05. 2012 11:26:02
Oprava: Sme na Kamzíku, kde sme sa stretli s Palim. Takže sme v kompletnej zostave. Vyrážame. 🙂

28. 05. 2012 11:18:02

28. 05. 2012 10:31:06
stretli sme sa s Robom na stanici a smerujeme na Kamzík.