Popis

Správy z terénu – IZZI, Radoš a Žufana

PopisSme traja študenti, skauti. Cestu začíname na Dukle 1.7. a radi by sme skončili až na Devíne. Plánujeme čo najviac spať v stane alebo v útulniach, prezrieť si čo najviac pamiatok a zaujímavostí, ktoré nás po ceste postretnú. Miro by si chcel splniť jeden osobný cieľ – pofotiť všetky značkovníky na trase.
Štartuje sa1. júl 2013         Kde sa štartujeDukla         Počet ľudí3          Stav sledovaniaukončené

{multithumb enable_thumbs=0}{multithumb enable_thumbs=1}

31. 07. 2013 18:15:37
Devííín. Hurááá, podarilo sa. Na jednej strane sme nevýslovne šťastní, že tu sedíme a môžme si vkľude vychutnať pohár Vinei, na strane druhej nám bude smutno za lesmi a horami, za ranným spevom vtákov a večernou oblohou, za vôňou a tichom lesov. Všetko raz musí skončiť, aby niečo mohlo začať a práve tak končí naša Cesta hrdinov SNP. Dozvedeli sme sa niečo nové o sebe, postretali sme množstvo dobrých ľudí a spoznali veľký kus Slovenska – nádherné miesta, dychberúce výhľady a čarovné zákutia. Ďakujeme tvorcom stránky CestaSNP.sk, že sme sa mohli zapojiť do on-line sledovania a tiež za užitočné informácie, všetkým, čo nás sledovali a písali povzbudzujúce komentáre a držali palce. Týmto sa s vami ľúčime a ak je aj vašim snom prejsť Cestou SNP, neváhajte a skúste to aj vy. Stojí to za to 😉 I+R

31. 07. 2013 09:15:24
Ahojte, nejak náš včerajší príspevok neodoslalo, tak píšeme ešte raz. Včera sme zakotvili na jednej lúčke neďaleko Kamzíka. Spočiatku bolo cez deň veterno a chladno, moc nám to však nevadilo, lebo nás zahriala Skalnatá, Konské hlavy a Somár. Na Pezinskej Babe sme si dali kofolu v bufete, ktorý nám odporučil Orol. Cesta z Baby cez Biely kríž na Kamzík bola pohodová. Príjemne teplo a hromada cyklistov. V bufete Kamzík sme zahasili smäd Vineou a doplnili vodu. Variť sa bohužiaľ nedalo pre zákaz zakladania ohňa kvôli suchu. Teraz sa pomaly poberáme na záverečnú časť našej Cesty. Zatiaľ sa majte a pekný deň 😉

30. 07. 2013 22:27:26
Dnes sa nám podarilo zakotviť na jednej lúčke kúsok za Kamzíkom. Ráno bolo vcelku chladné a vetristé, to nám po predchádzajúcich horúčavách však nevadilo. Zahriali sme sa totiž výstupom na Skalnatú. Cez Čertov kopec sme zliezli na Pezinskú Babu, kde sme si dopriali pohár kofoly v bufete, ktorý nám odporučil Orol. Pri prekonávaní Konských hláv, Troch kamenných kopcov a Somára nám poriadne vyhladlo, tak sme si urobili prestávku na obed. V druhej polovici dnešného putovania sme došli na Biely kríž a odtiaľ sme sa pustili smerom na Kamzík. V bufete Kamzík sme doplnili zásoby vody a smäd zahasili Vineou. Potom sme sa pustili do hľadania miesta na poslednú noc našej Cesty. Zajtra by sme mali doraziť na Devín, na čo sa už veľmi tešíme. Večeru sme dnes variť nemohli, pre zákaz kľadenia ohňa kvôli suchám. Ušetrený čas využijeme na spánok. Tak dovidenia zajtra a dobrú noc 😉

30. 07. 2013 08:27:55
Ahojte, včera večer sme došli na Čermák. Od Amonovej lúky sme museli ísť dosť slušným tempom, lebo sme tam chceli byť aspoň o deviatej. To nám však nezabránilo vychutnať si krásu Klokoča. Na kríž sme pridali náš kliniec, ktorý sem doputoval spod Vyškovca z Česka. Pokračovali sme na Vápennú, pre nás najkrajší kopec Malých Karpát. Vyhľad z nej bol opäť nádherný, výstup na ňu si niekedy ešte veľmi radi zopakujeme. Nasledoval dlhý zostup do Sološnickej doliny, kde sme dali krátku pauzu. Cestou na sedlo Skalka sme stretli Orla. Pozdravujeme ho, držíme mu palce a prajeme pekné počasie až na Duklu. Potom už iba prechod cez Taricové skaly (taktiež krásne miesto) na Panské Uhliská, pochod popri obore na Hubálovú a z nej záverečný šprint na Čermák, kde nás čakala IZZInkina rodinka, oheň a slaninka. Bol to veľmi príjemný večer, spať sme išli až o pol dvanástej a to sa nám už príspevok písať nechcelo 😉 Dnešný cieľ je nejaké pekné miesto v okolí Kamzíka, zdá sa, že šľapať sa bude vcelku dobre. P.S.: Ešte raz ďakujeme Kike a Krtkovi za veľmi príjemne strávený čas, dobré jedlo a náladu. Tešíme sa na ďalšie stretnutie s vami, ale zatiaľ do skorého videnia, priatelia 😉

29. 07. 2013 14:38:10
Hlásime sa z Amonovej lúky, kde sa práve chystáme obedovať. Včera sa nám príspevok nepodarilo odoslať. Ráno sme vyrazili z Dobrej Vody a aj napriek horúčave sme dorazili do Bukovej. Medzičasom sme sa dozvedeli, že Krtkovci sú doma, jednak vďaka SMS a jednak vďaka odkazu, ktorý nám nechali na značkovníku Buková-kameňolom. Od kameňolomu sme pokračovali po červenej, z ktorej sme po pár minútach odbočili na cestu ku Krtkovcom. Tí nás ako vždy veľmi milo privítali a pohostili. Najprv nám bolo ľúto, že sa nemôžeme zdržať dlhšie, lebo sme museĺi ísť ďalej, ale potom Krtko prišiel so super nápadom. Navrhol nám, aby sme si to od nich odšlapali cez Havraniu skalu, Záruby a Ostrý kameň a že pod hradom si nás vyzdvihne na aute a ráno nás opäť odvezie späť na značku. S návrhom sme veľmi radi súhlasili a ako povedal, tak sme aj urobili. Večer nás čakala fajnová Kikina cesnačka, úžasná sprcha a príjemná spoločnosť. Vyspali sme sa ako v bavlnke, ráno sme si pochutnali na praženici, ešte sme s Krtkom zbehli do pekárne do Trstína a trošku neskôr ako sme pôvodne chceli sme vyrazili na Mon Repos. Večer nás ešte čaká opekačka na Čermáku s mojou (IZZI) rodinou. Už sa veľmi tešíme, ešte nás však čaká kus cesty 🙂

27. 07. 2013 22:32:55
Dobrý večer z hradu Dobrá voda. Máme tu parádnu večernú pohodičku – starobylé múry, teplý večer, horiaci oheň a dobrá večera. Je to obrovská odmena za tento úmorný deň, ktorý bol pre IZZInku hodne náročný (nielen pre ňu, ale aj pre mňa 🙂 Horúco bolo hneď od rána, keď sme v Myjave dopĺňali potraviny na ďalšie dni. Horúco bolo aj pri výstupe na Štefánikovú mohylu a horúco bolo aj v Brezovej pod Bradlom, kde sme si spravili prestávku na obed. Na úseku Brezová – Dobrá Voda to už však konečne bolo lepšie. Prispeli tomu lesy, neskoršia poobedná hodinka a batohy ľahšie o vodu, ktorá sa nám míňala dosť rýchlo. Na hrad sa nám podarilo prísť ešte za svetla. Kým IZZInka stavala stan a zbierala drevo na oheň, ja som zbehol do dediny po vodu. Značka viedla priamo cez cintorín. Niekto asi zabudol zavrieť bránku, pretože cintorín bol plný pasúcich sa kráv. Potom nasledovala už klasicky príprava večere a písanie príspevku. Teplo nás hodne zmorilo a už zas nás obchádza spánok, tak dovidenia zajtra. P.S.: Žufana, pamätáš na večeru v Telgárte? To budú naše zajtrajšie raňajky 😉

26. 07. 2013 22:34:30
Dnes sme úspešne ukončili českú etapu Cesty SNP. Po noci strávenej medzi danielmi sme sa zobudili do krásneho slnečného rána. Skočili sme mrknúť na rozhľadňu Suchá Loz, dali si raňajky a vyrazili smer Veľká Javorina. Kráčalo sa nám veľmi dobre – terén nenáročný, značkovanie výborné, dostatok pekných miest na oddych a málo asfaltu. Na Holubyho chate sme neodolali chuti na polievku a čapovanú hroznovú malinovku. Potom nasledoval dosť dlhý zostup do Myjavy. Ľudia v Myjave sú vcelku zhovorčiví, každú chvíľu sa s nami dal niekto do reči. Využili sme to a spýtali sa na nejakú pizzerku, keďže na pizzu sme už mali dlhší čas chuť. Počúvli sme radu jedného pána a oplatilo sa, syrová pizza, ktorú sme si dopriali, nemala chybu. Miesto na nocovanie sme si našli kúsok za Myjavou po zelenej značke. Únava na nás dolieha pomerne slušne a spánok pomaly sadá na oči, tak vám prajeme dobrú noc. Ozveme sa opäť zajtra 😉

25. 07. 2013 21:10:13
Ako polohu správy sme udali Kykulu, v skutočnosti sme však už ďalej, za Lopeníkom, len nemáme jeho súradnice. Ráno sme ochutnali zo Záblatskej kyselky, moc nám však nechutila. Štart sme dnes mali pomalší, jednak kvôli počasiu a jednak sme boli unavení zo včerajška. Ranná vianočka s maslom a lekvárom nám pomohla nabrať energiu na cestu, hlavne na stúpanie na Machnáč. Za Kykulou sme energiu doplnili obedom a krátkym oddychom. Cesta Českom až po Troják sa nám veľmi nepáčila kvôli hromade asfaltu. Ale po kofole, bramburkoch a odbočke na lesnú cestu hneď stúpla nálada. Batohy boli zrazu ľahšie a kráčalo sa pohodlnejšie. Stále sme si ale nezvykli, že na značkovníkoch sú údaje v kilometroch. Človek síce vie ako ďaleko ide, ale netuší koľko to bude trvať. Zajtra by sme však mali doraziť opäť na Slovensko (Veľká Javorina) a tu už budu staré dobré značkovníky s časmi. Pred chvíľou nás pri príprave večere prišla navštíviť jedna srnka. Zvedavo si nás obzerala, pozvanie na cestoviny s tvarohom, jablkom a škoricou však odmietla. Nevadí zostane viac pre nás 🙂 Prajeme pekný zvyšok večera

24. 07. 2013 22:53:51
Dnes krátko od Záblatskej kyselky. Za sebou máme celkom slušný kus cesty. Našou prvou dnešnou zastávkou bol prameň pod Omšenskou Babou, ktorý strážíla salamandra. Pred najväčšou horúčavou nás dnes narozdiel od včerajška chránili koruny stromov. V Trenčianskych Tepliciach sme si vychutnali polievku a šúlance s makom a ako dezert sme si dali zmrzlinu. Od Kubrej nasledoval krutý úsek po trenčianskych asfaltkách, ktorý sme našťastie šlapali podvečer. Unavení z horúčavy mesta a asfaltu sme sa zložili pri kyselke. Zajtra ráno z nej aj ochutnáme. Chviľu tu s nami pobudol aj Lukáš zo Záblatia, s ktorým sme pokecali. Teraz ešte dovečeriame a šup spať

23. 07. 2013 23:02:35
Zdravíme zo Santa Fe neďaleko Hornej Poruby (táborisko pod Hoľazňou). Je tu krásne, ohník horí, slaninka sa pečie, Mesiac v splne ožaruje okolité lúky a Vápeč. Dnešný deň patrí zatiaľ medzi najlepšie dni našej Cesty. Ráno sme zahájili výstupom na Strážov. Odmenou za námahu nám bol výhľad na Zliechov a okolie. Nasledoval zostup do Zliechova, dedinky, ktorá sa nám veľmi zapáčila a kde sme si vychutnali druhé raňajky – úžasné rožky s maslom a džemom, jogurt a džús. Takto posilnení sme sa v úpeku vydali cez lúky po novo vyznačenej ceste na Vápeč. Po hodinke sme však zašli do lesa, ktorý nás uchránil pred najväčšou horúčavou. Značkovníky na trase chýbajú, čo nás trocha deprimovalo, lebo sme poriadne nevedeli, ako ďaleko od cieľa sme. Náladu nám však zdvihla Srvátková lúka, kde sme si dopriali neskorší obed a krátku poobednú siestu. Po nej nasledoval výstup na Vápeč, kde nás čakal chutný zákusok v podobe ďalších výhľadov. Zostúpili sme do Hornej Poruby a doplnili sme zásoby vody u trampa, ktorý nám toto táborisko odporučil ako parádne miesto na oddych. Slanina je takmer hotová a je pomaly čas ísť spať, tak vám prajeme dobrú noc a do skorého videnia zajtra. P.S.: Ďakujeme za komentáre a pozdravujeme Žufanu. Žufana, vďaka za spravodajstvo o počasí a prejdených km 😉

22. 07. 2013 22:00:50
Ahojte. Píšeme vám spod Strážova, z miesta, kde sme sa na dnešnú noc usalašili. Umyli sme sa v Rajčianke, čo je na IZZI naozaj heroický výkon, keďže voda v nej je echt studená. Opäť nemáme signál, takže opäť pozdravujeme domov týmto spôsobom. Dnes sa nám v potoku pri Vranej skale podarilo oprať nejaké to oblečenie. Počas prania sme sa stretli so štyrmi SNP-čkármi. Prechádzajú Cestu na etapy, táto bola z Devína do Kremnických Baní. Pozdravujeme a držíme palce. Vo Fačkovskom sedle sme sa zastavili na polievku. Potom nás prepadla chuť na ruskú zmrzlinu, ktorú sme si dopriali v Čičmanoch. Teraz varíme večeru a IZZInkin čaj z bylín (mäta, malina, lieska, černica, jahoda). To je na dnes všetko, dobrú noc 🙂

21. 07. 2013 21:51:22
Prajeme vám dobrý večer. Utáborili sme sa na noc neďaleko Vríckeho sedla. Nie je tu signál, takže domov zavolať nemôžeme, tak dávame vedieť aspoň touto cestou, že sme v poriadku. Dnešný deň bol spočiatku trošku nudný, od Vyšehradu však začal naberať grády. Vyšehrad je veľmi zaujímavé miesto, ktoré ponúka výhľad do šíreho okolia. Veľmi sa nám páčili lesy a lúky v okolí Hadvigy a cestou na Závozy. Mali len tú malú chybu, že si z nás niekoľko rodín ovadov chcelo spraviť pojazdnú reštauráciu. Deň nádherne ukončil jeden z najväčších strmákov našej cesty – stúpanie na Závozy. Nebol veľmi dlhý, ale zabrať dal slušne. Teraz nás ešte čaká ľahká večera a potom teplý spacák. Prajeme dobrú noc 😉

21. 07. 2013 14:58:57
Prajeme pekný deň s pod Žiarov. Nastal čas jedla a keď sme uvideli malú poľovnícku chatku s ohniskom a prameňom, rozhodli sme sa, že si navaríme obed poriadny, sviatočný, zložený z dvoch chodov – polievky a cestovín. Nájsť pešieho turistu v pohorí Žiar sa nám zatiaľ nepodarilo, cyklistami sa to tu ale priam hemží. Nečudo, cesty sú tu na cyklistiku priam ideálne. Prajeme aj vám dobrú chuť a krásnu nedeľu 🙂

20. 07. 2013 22:55:35
Znova sa ozývame, tentokrát z okolia Handlovej, konkrétne z lúk nad dedinou Sklenné, kde sme sa utáborili na noc. V piatok sme prešli od Kráľovej studne na Skalku. Úsek od Malého Šturca bol vedený cez každý väčší kopec, takže sme si stúpania i klesania užili až až. Odmenou bol obed na Svrčinníku – zaujímavom kopci, ktorý akoby nepatril do miestnej krajiny. Deň na Skalke končil zaujímavo. V okolí lúky, na ktorej sme stanovali ,robili deťom z letného tábora nočnú hru. Les sa ozýval zo všetkých strán krikom detí 🙂 Dnes sme najprv zbehli do Kremnických Baní nakúpiť zásoby na ďalšie dni. Počkali sme na IZZInu rodinu, ktorá si spravila odbočku na ceste domov z dovolenky. Vybavili nás nabíjačkou, rezňami a slivkami, za čo im ešte raz veľmi pekne ďakujeme a pozdravujeme. Zastavili sme sa aj na niekoľko výhľadov na Bralovej skale, ktorá je pozostatkom sopečnej činnosti. Akurát, keď sme boli na odchode, prirútila sa na terénnom aute skupinka tínedžerov. Najprv si z nás robili srandu a boli zvedaví, odkiaľ ideme. Keď sme im odvetili, že pešo z Dukly, na chvíľu stratili reč a neveriacky otvárali ústa. Žufana by si túto situáciu určite vychutnal 😉 My sme si vychutnali ďalej po ceste maliny a pohľad na Sklenianske lúky. Našli sme miesto na stan, uvarili večeru a nevieme sa dočkať zajtrajška 😉

18. 07. 2013 22:03:17
Hlavné správy dňa kvôli slabej batérii. Brat Žufana musel kvôli zdravotným problémom predčasne ukončiť Cestu SNP. Veríme, že sa k nám však opäť pripojí. Nemáme nabíjačku na IZZIn Sony Ericsson, budeme ju mať však už v sobotu, na zajtrajší príspevok však asi nebude dosť šťavy. Na Žufanovu počesť sme dnes dorazili na Kráľovú studňu. Viac info v sobotu, dobrú noc. P.S.: Veľká Fatra je prekrásna. Žufana, daj sa dohromady, chýbaš nám a palička pozdravuje. 😉

17. 07. 2013 22:19:41
Dobrý večer z Donovalov. Podarilo sa nám prekonať Nizke Tatry bez vážnejšej ujmy na zdraví, čo sme patrične oslávili miskou bryndzových halušiek. Chystáme sa pomaly na spánok, aby sme mohli zajtra skôr vstať, ale najprv krátke zhrnutie uplynulých dní. Po obede na Kamennej chate sme sa vydali smer Útulňa pod Chabencom. Dorazili sme tam okolo deviatej. Bol to pre nás po Čertovici vcelku úspech (na tú sme dorazili o pol jedenástej, takže sme mali taký menší nočný pochod Nízkymi Tatrami :D) Postretávali sme hromadu kamzíkov, ktoré nám vcelku ochotne pózovali a prechádzali sa len pár krokov od nás (jeden nás dokonca kúsok po značke sprevádzal), zahliadli sme aj dve malé kamzíčatá. Zapadajúce slnko dodávalo horám nádherné zafarbenie a ponúkal sa nám tak nový pohľad na ne. Útulňa pod Chabencom bola slovom bezchybná – prívetivá atmosféra, horúci čaj a výborná polievka, hromada ľudí a veľmi milí a sympatickí chatári. Vrelo odporúčame stráviť tu noc (viac-hlasný orchester chrápania je nezabudnuteľný kultúrny zážitok :). Na druhý deň (t.j. dnes) sme boli na nohách už o pol ôsmej. Počasie prialo, krajina nám pod nohami ubiehala a my sme sa nevedeli na ňu poriadne vynadívať. Mireček zo Spišskej Novej Vsi mal pravdu, táto časť Nízkych Tatier bola rozhodne najkrajšia. Ako tak putujeme, stretávame hodne turistov. Pýtajú sa nás skade a kam, odpovedáme Dukla – Devín. Vytreštené oči, pár slov na povzbudenie a kráčame ďalej. Prekonávame nehorázny strmák na Kozí chrbát (šlapák riadny, ale výhľad a samotný kopec za to stoja), vychutnávame si lúky na Kečke a konečne sme v Donovaloch. Nízkotatranská časť SNP sa nám zatiaľ páčila najviac a už teraz sme zvedaví, čo prinesie zajtrajšok. Prajeme dobrú noc 😉 P.S.: Rozklad Žufanovho batohu Exitus pozastavil, no kanady sa rozkladať začali. Ešte že majú klince a šróby 🙂

16. 07. 2013 16:16:03
Práve si pochutnávame na vynikajúcom obede na Kamennej chate pod Chopkom. Pokorili sme MaxiChopok, dokonca trikrát. Obed zapíjame čajom z horských bylín, ktorý vysoko odporúčame. O chvíľu sa pohneme smer Ďurková. Počasie je super, len nech nám vydrží aj ďalej. Večer sa ešte ozveme. P.S. Pozdravujeme pár z Limbachu 🙂

16. 07. 2013 10:10:39
Ahojte, chceme dať na známosť, že žijeme a včerajší príspevok sme nestihli kvôli neskoršiemu príchodu na Čertovicu (1238). Teraz raňajkujeme na Lajštrochu (1602). Bolo to celkom slušné prevýšenie, takže tie raňajky dobré padnú. Viac info ešte pošleme z Kamienky, kde sa stavíme na obed. Zatiaľ sa majte 😛

14. 07. 2013 21:13:49
Dobrý večer prajeme. Unavení po výstupe na Kráľovú hoľu nechávame naše nohy odpočinúť v útulni Andrejcová. Prvý deň nízkotatranskej etapy vyšiel vcelku dobre. Slnko svietilo, nepršalo, len toho vetra mohlo byť trocha menej. Cestou sme stretli svišťa – flegmatika. Keď sme prechádzali okolo neho, úplne nás ignoroval, nehanbil sa ani pred objektívom fotoaparátu. Na dnes všetko, ideme skoro spať, zajtra totiž chceme začať skôr a radi by sme to dotiahli na Čertovicu. Dobrú noc 🙂

14. 07. 2013 13:55:29
Zdravíme z Kráľovej hole. Zjavne ste nám poriadne držali palce, lebo počasie máme pekné aj keď by mohlo fúkať menej. Užívame si krásne výhľady na kus Slovenska a dobré jedlo. Palce držte ďalej, nech nám takéto počasie vydrží,čo najdlhšie 😉

13. 07. 2013 22:46:59
Dnešný štart bol pomalý. Ráno sme najprv ja (IZZI) s Radošom išli nakúpiť potraviny. Vyšlo to na dvakrát, kedže prvýkrát som nechala v stane peňaženku. Na cestu sme sa po dlhom balení vydali okolo obeda. Dnes to bola pekná prechádzka okrajom Slovenského raja. Navyše dnešok bol zvieracím dňom. Najprv sme prechádzali krížom cez stádo oviec, neskôr sme v jednej doline prechádzali cez stádo koní a nakoniec sme kráčali chodníkmi rozdupanými kravami. Zastavili sme sa aj pri prameni Hrona, kde sme dopustili vodu. Zakotvili sme kúsok za Telgártom, teraz na variči varíme krupičnú kašu a zajtra sa vydáme smer Kráľova hoľa. Držte nám palce, nech nám vyjde pekné počasie 😉

12. 07. 2013 22:54:18
Prajeme pekný večer z Dediniek. Dnešok bol vcelku náročný. Z chaty Volovec sme vyrazili približne o ôsmej. Chceli sme čo najviac využiť fakt, že neprší. Vyšli sme na Skalisko, kde sme sa opäť napojili na E8. Zo Skaliska je krásny výhľad na široké okolie, aj keď nám zavadzalo pár mrakov. Po ceste do Dediniek nás stretlo ešte niekoľko výhľadov, poväčšine však boli späté s výrubmi a polomami. Počasie sa menilo od doliny k doline. Stretli nás štyri prehánky – pri jednej raz zahrmelo, pri druhej padali krúpy, ostatné dve boli normálne. Pončá nás však udržali v suchu. A keď zasvietilo slnko, uschýnali sme tak rýchlo, až sa z nás parilo. Pod Stromišom sme sa nakŕmili darmi našej prírody – lernými jahodami. Nad Dobšinnou sme prechádzali nádhernými lúkami, ktoré boli posiaté rozkvitnutými kvetmi. Z Dobšinského kopca to bol do Dediniek iba malý kúsok. Ubytovali sme sa v kempe vedľa Hotela Priehrada, zjedĺi večeru a teraz sa už tešíme na spánok. Prajeme vám dobrú noc a dovidenia zajtra 😉 P.S.: Dezintegrácia ruksaku zn. Exitus ďalej pokračuje. Dnes sa mu zlomila kovová ‘výstuž’

11. 07. 2013 16:58:45
Píšeme z chaty Volovec, kde sme sa pre dnešok rozhodli zakotviť. Včera sme náš deň začali v Štóstskych kúpeľoch, kde si dal Žufana rekreačnú pauzu a ja s Radošom sme išli na otočku nakúpiť jedlo do Štósu. Tu sme nakúpili potraviny na ďalšie dni a v horúčave vyrazili na Osadník. Cestou začalo hrmieť a pršať, tak sme sa rozhodli zastaviť pred vrcholom, nahodili pončá a naobedovali sa. Po prehrmení búrky sme pokračovali cez polomy ďalej. Cestou na Pipitku a do Úhornianskeho sedla sa nám otvorili krásne výhľady, zazreli sme stádo srniek a vo vysokej tráve sme nabrali vodu do topánok. Ráno si búrka zasadla na Úhornianske sedlo a keď už sme si mysleli, že odišla, dvakrát sa vrátila. Dážď začal asi o piatej a stan sa nám podarilo zbaliť až o jedenástej. V daždi, búrke, hmle a vo vetre sa nám podarilo dostať na chatu Volovec. Kompletne sme premokli a v topánkach nám čvachtalo. Teraz sa na chate sušíme, práve sme doobedovali a ideme si oddýchnuť, pretože zajtra nás čaká ťažký deň. P.S. Žufanov Raincover na batoh, by mali premenovať na Rainopener 🙂

10. 07. 2013 22:41:53
Ahojte, dnešná správa bude krátka, pretože máme za sebou veľmi náročný deň. Skúsime to dohnať zajtra. Teraz sme v Uhornianskom sedle a tešíme sa na spánok. Prajeme dobrú noc 🙂

09. 07. 2013 23:20:00
Zdravíme všetkých. Úspešne sme zakotvili v blízkosti sedla Jedlovec. Oheň horí, večera sa varí, spacáky máme rozložené, tak sa môžme venovavať sumáru dnešného dňa. Vstávalo sa nám ťažko, miesto, ktoré sme si večer našli bolo vystlané lístím a preto veľmi pohodlné. Taktiež sme boli zvedaví, kde sa Lorelay naozaj nachádza. Jej lokalitu sa nám podarilo nakoniec určiť vďaka geocachingu. Kešku sme zdarne našli a sme sa zalogovali. Naša cesta ďalej viedla cez Zlatoidské lúky k čajovni Katka a chate Erika. Kráčali sme mračnami modrých mušiek, ktoré IZZI nazvala Avatarmi. Pri čajovni Katka sme si dopriali dlhé raňajky a doplnili sme vodu. Oslovil nás starší pán, z ktorého sa vykľul 70-ročný oldskaut, s obdivuhodnou kondíciou, ktorý už Cestu SNP má za sebou. Ukázal nám 100-ročnú píšťalku anglických skautov, zaželal nám šťastnú cestu a pekné počasie. Za chatou Erika sa nám naskytol výhľad až po Vysoké Tatry. Nasledovali Tri studne a Trohánka, kde sme v zákopoch z prvej svetovej vojny odlovili ďalšiu kešku. Ďalšou zastávkou bola rozhľadňa na Kloptani, kde sme sa pokochali vyhľadom a zriadili už spomínanú reštauráciu 🙂 Cestou z Kloptaňa sme ešte dopustili vodu a utáborili sa. Dnešný deň bol zatiaľ najbohatší na krásne výhľady a prírodu. Teraz sme zvedaví, čo nás čaká zajtra, tak do skorého videnia P.S. Žufanov Exitus pokračuje v rozklade a čochvíľa kapotou vytiahne von spacák 😛

09. 07. 2013 17:31:34
Ahojte, píšeme vám počas neskorého obeda z luxusnej reštaurácie Rozhľadňa na Kloptáni. Dnešné menu – ako hlavný chod sa podáva, kto si čo priniesol. Príloha – fantastický výhľad zadarmo. Nápojový lístok – voda z prameňa Tri studne. A aj napriek náročnejšiemu prístupu končíme túto recenziu hodnotením 10 bodov z 10 :). Viac info večer

08. 07. 2013 21:42:16
Dobrý večer, priatelia. Ozývame sa vám od výhliadky Lorelay, keďže samotnú vyhliadku sa nám nepodarilo presne lokalizovať. Po výdatnom obede sme sa pohodovým tempom presunuli na Bankov a ďalej na Jahodnú. Na značkovník Jahodná – zjazdovky sme dorazili za 15 minút z 30. Nechápeme prečo má tento úsek takú strašnú povesť. Dali sme ho ľavou zadnou, až na to, že sme sa potom nedokázali asi 20 minút pohnúť ďalej. Ale nie, len vtipkujeme… Muhehe 🙂 Ďalej sme išli okolo chaty Lajoška. Chata vyzerá nádherne, raz na nej určite prespíme. Z Lajošky sme potom zamierili na výhliadku, ale to sme vám už spomínali. Teraz ešte večera a horúci čaj a potom šup do spacákov. Prajeme brú noc. P.S.: Žufana (Miro) premenoval na základe čerstvých skúseností značku ExiTrek na Exitus. Ak si jeho 50 litrový batoh zachová súčasnú rýchlosť rozkladu, čoskoro z neho bude mať 50 l ladviňák.

08. 07. 2013 11:56:58
Pozdravujeme z Košíc, kde si práve vychutnávame vynikajúci obed U vlka. Ráno bolo pomerne vetristé, napriek tomu bolo dosť horúco. Capovi z chaty Hrešná zjavne chutia kávenky a možno by si rád pochutil aj na našich batohoch. Nad Kavečanmi bol pekný výhľad na kopce, ktorými dnes budeme kráčať. Večer sa ešte ozveme z vyhliadky Lorelei 🙂

07. 07. 2013 22:48:12
Ahojte, akurát sme dovečerali a za chvíľu sa chystáme ísť spať, predtým ale ešte pár viet o dnešnom dni. Dnešný deň sme sa vcelku nachodili, v Kysaku nám červená značka zrušila šancu na zmrzlinu a cestou na Jánošíkovú baštu sme doplnili zásoby vody. Ďaľšou peknou lokalitou na značke bola PR Vysoký vrch. Potom sme popri plote košickej ZOO zostúpili na chatu Hrešná. Chatári nám dovolili postaviť stan a založiť oheň vedľa chaty, aj sme spolu pri ohníku fajne pokecali. Teraz už je čas na spánok, tak dobrú noc a zase zajtra

07. 07. 2013 15:23:06
Jedna zbojníčka a dvaja zbojníci zasielajú pozdravy z Jánošíkovej bašty. Vychutnávame si obed a nádherný výhľad na dolinu Hornádu. Podrobnejšiu správu pošleme večer, čaká nás ešte pochod nad Kavečany. Prajeme pekný deň 😉

06. 07. 2013 21:40:55
Dobrý večer. Pozdravujú vás práve vyumývaní traja pútnici z Prokopovho mlyna. Dnešný deň sme začaĺi trochu neskoršími raňajkami vo Veľkom Šariši. Odtiaľ sme sa pohli po asfaltke do Malého Šariša, kde sme sa zastavili na nanuky. Na Cemjate sme potrebovali dopustiť vodu no nevedeli sme kde, tak sme to skúsili v hostinci. Tam nám odporučili miestny prameň pri ktorom bola tabuľka, že je nepitný. Jedna pani si tam naberala vodu, ževraj na kávu, tak sme si povedali, že to vyskúšame. Vodu sme nabrali, no keď sme z nej chceli ochutnať zacítili sme vajcovku. Nakoniec sme si v spomínanom hostinci kúpili 2l kofoly a išli ďalej smer Janov. Cestou sme sa naobedovali (ja s Radošom sme mali ako prílohu ovčí syr, ktorý sme si kúpili ráno). V Janove nám veľmi milý pán dopustil vodu aj nám porozprával o svojej a dedinskej studni, no ja som mu z tej Šarišštiny rozumela dokopy tak tri vety. Cez Radatice a Ľubovec sme už len prešli a šťastlivo dorazili na Prokopov mlyn. Miesto má zaujímavú tajomnú atmosféru. Po okúpaní a popraní vecí sme sa pustili do prípravy večere. Zatiaľ dobrú noc a zajtra sa ozveme zas

05. 07. 2013 22:27:13
Dobrý večer. Hlásime sa zas, tentokrát spoza Veľkého Šariša, keďže na hrad sa nám nepodarilo vyjsť kvôli nepriazni počasia. Dnes sme opustili Čergov a vydali sa smer Hradisko. Po ceste nás prvýkrát od Dukly stretol dážď, ale len krátky. Na lúkach pred Hradiskom nás uchvátil krásny výhľad. Pod Sedlom pod Lysou Strážou sme nevedeli nájsť chvíľu značku a dopadlo to tak, že sme skončili úplne blatoví (hlavne ja – IZZI), pretože sme sa snažíli prebrodiť podmočenú lúku rozdupanú kravami. Za Lysou Strážou sa nás pokúsili zožrať komáre, tak sme im rýchlo utiekli do Kanaša. Tu nás začala obkľučovať búrka, ktorú spomínal Radoš v predchádzajúcej správe. Teraz varíme čajík z byliniek, ktoré sme natrhali nad Hradiskom. Chalani hrajú súťaž s názvom Tromfni môj otlak. Ja sa našťastie zapojiť nemôžem, keďže nemám otlaky 😛 Prajeme dobrú noc a ozveme sa opäť zajtra z Prokopovho mlyna ak sa nám tam podarí dostať. Pa

05. 07. 2013 19:11:51
Zdravíme z Vekého Šariša. Momentálne sedíme na terase v Reštaurácii pod hradom, užívame si kofolu, pivko, jahodový džús, jeme čipsy a arašidy a je nám dobre. Máme za sebou súťaž s búrkou v disciplíne Kto je rýchlejší. Podarilo sa nám vyhrať, aj keď máme pocit, že nám búrka milosrdne víťazstvo prenechala 🙂 Ak počasie dovolí, budeme prespávať na Šarišskom hrade. Ozveme sa opäť neskôr večer, zatiaľ sa majte 🙂

04. 07. 2013 21:12:12
Ahojte, hlásime sa vám z útulne Drina pod Čergovom. Je to prekrásne miesto, o ktorom nám povedal jeden pán v Bardejove. Patrí k ľuďom, ktorí sa o toto miesto starajú a udržiavajú ho v čistote. Týmto ho pozdravujeme a ešte raz srdečne ďakujeme. Ale pekne poporiadku. Ráno sme vyrazili do Hervartova. Cestou sme si zajedli z čerešní, čo rástli popri ceste, poriadne raňajky sme si dopriali až v Hervartove. Dokúpili sme pár vecí na večeru, doplnili zásoby vody a pobrali sa ďalej. Čakal nás vystup na vrch Žobrák. Výstup na vrchol bol riadna fuška, ale nádherná príroda naokolo za to stála. Spolu so značkou vedie na vrchol aj krížová cesta a verte nám, ľudia si na nej určite dosť vytrpia 😉 Na Žobrákovi sme stretli Peťa a Laca, ktorí mali namierené do Košíc. Vystúpili sme spoločne na rozhľadňu na Žobrákovi. Plánovali taktiež prespať v útulni, keďže ich tu ale nevidíme, buď sa im ju nepodarilo nájsť, alebo sa rozhodli ísť ďalej. Pozdravujeme ich a želáme šťastnú cestu domov. Po Žobrákovi nasledoval výstup na Bukový vrch a Chochuľku. Tesne pred vrcholom Chochuľky sme zažili zatiaľ najstrmší stupák našej púte. Z Chochuľky sme na Čergov šli smrekovým lesom. Smreky boli skoro úplne porastené lišajníkmi, čo dodávalo tomuto miestu zvláštne čaro. Pohorie Čergov je vskutku prekrásne a na jeho opis nestačí jeden príspevok a ani jedna letmá prechádzka. Po príchode na Čergov sme našli cestu na útulňu. Varíme večeru – sáčkové polievky a tarhoňu so slaninou a syrom – a úžívame si pohodu a čaro tohto miesta. Nateraz sa s vami ľúčime, ozveme sa opäť zajtra 🙂

03. 07. 2013 22:45:35
Od Stebnickej Magury sme strmo zišli do Bardejovských kúpeľov. Na chvíľu sme mali pocit, že sme sa ocitli doma v Pezinku, pretože pred bufetom nás oslnila tabuľa s nápisom Víno Matyšák. Bardejov sa nám veľmi páčil, je to krásne mesto, ktoré si určite prídeme obzrieť znova a tentokrát poriadne. Podarilo sa nám zohnať sandále pre Žufanu, ako náhradu za jeho rozpráchnivelé práškové kanady. V Bille sme doplnili zásoby potravín a Horaliek a pobrali sme sa do Mihaľova. Bola to únavná cesta, ale motiváciu nám doplnila jedna milá pani, ktorá nás nakŕmila jahodami a darovala nám vrecko mladého hrášku, za čo jej ešte raz úprimne ďakujeme. Takmer kvôli nám zmeškala autobus, nakoniec však všetko dobre dopadlo. Teraz sedíme nad Mihaľovom, ja a IZZI opekáme slaninu, Žufana slaninu griluje na pahrebe v alobalovej miske od spomínaných jahôd a všetkým sa nám zbiehajú slinky na chutnú večeru. Prajeme vám dobrú noc a dovidenia zajtra

03. 07. 2013 13:23:25
Pozdravujeme zo Stebníckej Magury. Stupák to bol teda riadny, ale serpentíny nám prišli na pomoc a stúpanie zmiernili. Teraz obedujeme na vrchole a o chvíľu sa vydáme smer Bardejov, kde plánujeme kúpiť Žufanovi sandále, pretože jeho ľahkým mestským kanadám sa podrážka rozpadla na prach. Večer sa ozveme zas 🙂

02. 07. 2013 22:48:37
Zdravíme vospolok. Hlásime sa vám z hradu Zborov. Pomaly sa nám varí večera, o nocľah máme postarané, takže sa môžme vkľude venovať písaniu online správy. Čo sa nám prihodilo cestou z Makovice? V pohode sme zostúpili do Kurimky, odkiaľ sme sa vybrali na Kohútov. Stupák to bol slušný, komárov neúrekom a chutných jahôd hromada. Pred Kohútovom malý obed s nádherným výhľadom, po ňom výšľap na Spálený vrch. Nasledoval zostup na Lipníky a do Andrejovej. Cestu nám začali komplikovať výrub stromov (aj tých so značkami), nedostatočné označenie trasy, blato a kopec križovatiek – neoznačených. V Andrejovej sme doplnili vodu u jednej milej pani a vrhli sa na finálny úsek dnešného putovania. Opäť sme natrafili na slabé značenie, IZZI však značku nakoniec našla. Potom sme sa hnali tak rýchlo, ako nám len nohy dovolili cez les, lúky a opäť les, až sme konečne dorazili na hrad Zborov. Bol to dosť náročný deň, posteľ a jedlo už na nás čakajú, takže sa nateraz lúčime. Ozveme sa opäť zajtra. Dobrú noc 🙂

02. 07. 2013 11:35:15
Konečne po 40 minútovom blúdení sa nám podarilo nájsť prameň pod Makovicou. Bol kúsok od značky, no my sme zjavne museli najprv prebrúsiť celý okolitý les 🙂 Teraz si vychutnávame výbornú vodičku, niečo si dáme pod zub a vyrážame smer Kurimka. Zatiaľ pekný deň

01. 07. 2013 21:12:21
Deň druhý. Pred chvíľov sme dorazili na Čiernu horu.Chalani chystajú drevo a ja pišem správu. Po pohodičkovom štarte sme ráno dorazili do Vyšnej Pisanej,kde začali asfaltky. Tak sme prezuli sandále a vydali sa ďalej. V Nižnej Pisanej sme načapovali vodu. Potom sme prežili Údolie smrti,kde Žufana pofotil vojenskú techniku. Cestou do Nižnej Jedľovej sme stratili značku. Podľa GPS sme zistili,že pokračuje chodníkom totálne rozdupaným od kráv. Tak sme prezuli opäť obuv a hor sa cez blato. Do Svídníka sme už došli v pohode,dokupili sme zásoby a naložení sme sa pobrali na Ostrý vrch. Stúpanie bolo odmenemé krásnym výhladom z kopca. Na Čiernej hore sme sa pokochali výhladom z rozhľadne a kedže ohník už horí, idem sa pripojiť k príprave večere. Tak opäť zajtra 🙂

30. 06. 2013 18:39:38

Deň prvý. Podarilo sa nám začať o deň skôr, ako sme pôvodne plánovali. Na Duklu sme dorazili o druhej. Hoci sme boli unavení po dlhej ceste, s chuťou sme sa vybrali na rozhľadňu. Milá pani sprievodkiňa nám pomohla zorientovať sa v teréne a urobila nám spoločnú fotku. Cestou z rozhľadne nás zastihol dážď, ale pončá nás udržali v suchu. V daždi sme si obzreli pamätník a kým sme došli k lietadlu, pršať prestalo a vyšlo slnko. Vydali sme sa smerom na Medvedie, cestou zjedli kopu lesných jahôd a pred chvíľou sme zakotvili za Medvedím. Teraz ešte večera a hor sa na spánok. Tak zajtra :){jcomments on}

1 thought on “Správy z terénu – IZZI, Radoš a Žufana”