MSR WhisperLite International

Ako sa osvedčil varič MSR Whisperlite International

MSR WhisperLite InternationalPred Cestou hrdinov SNP sa Solinkovi podarilo získať varič MSR Whisperlite International, a tak v tých časoch ešte úplne nový benziňáčik začal putovať naprieč Slovenskom. A ako sa osvedčil?

Na začiatok môžem povedať, že už slúži štyri roky a veru zažil už toho veľa. Varil z tekutého podpaľovača na gril, varil 3 týždne nepretržite,  dokonca aj na ľadovci v štyroch tisícoch a varí stále.

Pred cestou sme však dlho rozmýšľali čo je vhodné, čo nie je a ako odniesť všetko palivo. Plánovali sme našu cestu bez podpory z čoho vyšiel jasný favorit benzínový varič. Ako som už spomenul Solinkovi sa podarilo zohnať benziňák a z ničoho nič sa Solinko stal veľkým šéfom, executive managerom kuchyne a hneď rozdeľoval úlohy. Nuž a plebs, teda ja, vyfasoval palivo typu technický benzín. Benzín smrdel a smrdel aj batoh :).

Skúsenosti s MSR-kom máme len vynikajúce, varič poctivo varil, čmudil primerane a veľmi sa nešpinil. Teda na začiatok benzínový varič má chod rozdelený na dva módy-  štart a samotné varenie. Štartu ešte predchádza montáž, kedy sa pripojí pumpička k fľaši s palivom, natlakuje a spojí sa so samotným varičom. Nasleduje štart, čo je veľmi zaujímavý a najmä pre neznalých vtipný mód, na začiatku sa totiž trochu palivaVarič pripravený variť napustí do misky a zapáli, aby začal varič splyňovať. Ak sa napustí paliva trochu viac, z variča pri štarte vyšľahnú metrové plamene. Pre ušetrenie paliva sme už v tomto móde mali hrniec položený na variči a tak zvykol byť očmudený varič a aj hrniec. Po štarte nasleduje klasická prevádzka s plynulou reguláciou plameňa. Regulácia je síce plynulá, a  buď  plynulo výdatne horí alebo nehorí. Jednoducho povedané na varič si treba zvyknúť, a potom to už pôjde.

Spracovanie variča je inak veľmi solídne a MSR poskytuje aj samočistenie trysky zatrepaním variča, a tak sme počas celej cesty nemuseli ani raz varič rozoberať a čistiť.

Ako palivonosič som však občas doplatil na neutiahnutý ventil a počas cesty som bol občas za feťáka :), tak si dávajte lepší pozor než ja.

Hodnotenie

Na variči sme varili asi polovicu všetkých jedál počas Cesty hrdinov SNP a minuli sme necelé 2 litre technického benzínu. Počas cesty sme dokúpili jednu fľašu na benzínovej pumpe priamo na červenej v Kremnických vrchoch. Nebolo nutné niesť veľa paliva, varič sa nijak nepriečil a mali sme s ním len vynikajúce skúsenosti.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *